معرفی مشاغل پردرآمد؛

  معرفی شغل دیجیتال مارکتینگ

پیش از آنکه با موضوع و شغل دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم باید پاسخ این پرسش را بدانیم که؛ دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟

اگر بخواهیم از زاویه دید یک دیجیتال مارکتر برتر به این پرسش پاسخ دهیم باید به  اظهارات نیل پتل (Neil Patel) که در مجله فوربز جزء 10 دیجیتال مارکتر برتر دنیاست، نگاهی بیاندازیم.

وی در این راستا معتقد است که، دیجیتال مارکتینگ به گونه‌ای از بازاریابی محصولات و خدمات گفته می شود که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی انجام می شود.

براساس آنچه که وی تعریف کرده است، دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدیدی نیست و می توان گفت نخستین بازاریابی دیجیتالی که در دنیا صورت گرفته، به بیش از 100 سال پیش در دنیا مربوط می شود.

همانطور که شاید بدانید، رادیو در سال ۱۸۹۶ اختراع شده است و پس از آن حدود 10 سال زمان برد تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را تهیه کنند.

تقریبا از همان زمان ها بود که افراد به فکر تبلیغات نیز افتادند و اولین تبلیغات به یک اجرای اُپرا مربوط بود که بعد از پخش، فوراً بلیط‌ های آن اجرا فروخته شد و همان روز دیجیتال مارکتینگ متولد شد!

عناوین شغلی مرتبط با دیجیتال مارکتینگ

عناوین شغلی ‌ای که در زمینه‌ های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ در محیط حرفه‌ای وجود دارند بطور معمول از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند.

در واقع این انعطاف‌ پذیری در زمینه‌ ای است که انتخاب می‌کنید ، در آن عمیق شوید و تخصص کسب کنید و هم در شرایط کاری است.

فریلنسری در دیجیتال مارکتینگ

جالب است بدانید که، موقعیت‌ های همکاری متعددی به صورت دور کاری و یا آزادکاری در حوزه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد و حتی شرکت‌هایی نیز وجود دارند که دفتر کاری برای کارمندان خود ندارند و با افراد در شهرها و حتی کشورهای مختلف همکاری می‌کنند.

با توجه به این موضوع توجه داشته باشید در صورتی که یک فریلنسر هستید و قصد دارید تا بدون محدودیت جغرافیایی جویای موقعیت ‌های حرفه‌ای در سراسر جهان باشید، مشکلی نخواهید داشت.

علاوه بر این موضوع با توجه به اینکه شغل دیجیتال مارکتینگ، گستره وسیعی از تخصص‌های مختلف را شامل می شود، شما در طول زمان و با تجربه کردن زمینه ‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ در محیط حرفه‌ای، قادر خواهید بود تا از طیف نسبتا وسیعی از زمینه ‌های کاری، یک یا چند مورد را برای کسب تخصص انتخاب کنید.

 

مهارت ‌های فردی یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ

  • برخورداری از روابط عمومی و تسلط کلامی بالا بمنظور بیان ایده‌ها و گزارش‌ها به همکاران و کارفرمایان
  • توانایی اولویت ‌بندی و کار همزمان بر روی چند پروژه
  • توانایی کار گروهی
  • دقت و توجه به جزئیات
  • انعطاف ‌پذیری
  • خلاقیت و ایده‌ پردازی
  • مهارت‌های سازمانی
  • مهارت‌های تحلیلی
  • مهارت‌های فناوری اطلاعات (IT)

 اما چگونه به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ تبدیل شویم؟

 با توجه به مهارت هایی که در بالا ذکر شد در صورتی که بخواهید به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ تبدیل شوید باید به مواردی که در بالا اشاره شد مسلط شوید.

اما نکته مهم این است که شاید باید مسیر درست را طی کنید، در دنیای واقعی و فضای کار واقعی مشغول کار باشید و تجربه‌اندوزی کنید.

اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای کار چندان آسانی نیست و نیازمند آموزش‌های فراوان است.

با توجه به اینکه شاید یکی از شغل‌هایی که بیش‌ترین به‌روز بودن را نیاز دارد همین شغل است؛ چراکه دنیای تکنولوژی دائما درحال تغییر است و یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید دائما اطلاعاتش را به‌روز کند تا بتواند روی تمامی مباحث جدید تسلط داشته باشد.

البته بسیاری که در عرصه فعالیت می کنند پیشنهاد می کنند که بهتر است هم‌زمان با آموزش دیجیتال مارکتینگ یک کار عملی هم شروع کنید تا سریع‌تر نتیجه بگیرید و موفق شوید.

و در آخر توجه داشته باشید که مسیر دیجیتال مارکتینگ یک مسیر زمان‌بر است که می‌بایست با صبر و حوصله‌ی زیادی پیگیری شود.  

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود